Zillertalbahn 2014

In 2014 zijn er op spoorweggebied veel dingen veranderd in het Zillertal. De handwissels waren al vervangen door automatische, nu is ook een wissel onder ons balkon verwijderd. Het spoortje werd weliswaar al een paar jaar niet meer gebruikt maar toch weer een stukje nostalgie weg. Ook rijdt er per dag nog maar één keer een stoomtrein van Jenbach naar Mayrhofen en terug. Het goederenvervoer was de laatste jaren al beperkt tot houttransporten van Jenbach naar Fügen. Dit vervoer is helemaal opgeheven. Er rijden nu geen goederentreinen meer op het traject van de Zillertalbahn. In Jenbach was bij het station een terras vanwaar je het treinverkeer in Jenbach in al zijn facetten ( Öbb, Zillertalbahn en Achenseebahn ) kon bekijken. Het goederenverkeer is hier ook sterk ingekrompen vanwege de ondertunneling van de spoorwegnet in het Inntal. De meeste goederentreinen gaan onder Jenbach door.

 

Zillertalbahn 2010

Bij het station in Jenbach een terras vanwaar je het drukke spoorverkeer in Jenbach mooi kunt volgen.

Jenbach is een groot station waar internationale treinen stoppen en veel vrachtverkeer doorkomt. Ook zijn hier de remises van de Zillertalbahn en de Achenseebahn.

De stoomtreintjes die via een tandradbaan naar de hoger gelegen Achensee rijden. Een paar rangeerlocomotieven van de Zillertalbahn.

De laatste goederentreinen van Jenbach naar Fügen. Rechts het dubbelspoor van Zell naar Ramsau.

Het station in Zell am Ziller met een goederentrein voor de bouw van het dubbelspoor en het kleine stoomtreintje wat een paar keer per week van Mayrhofen naar Fügen rijdt.

Station Wörgl in het Inntal.