BlankenheimMirbach     ( 18,2 km)        ( 4,5 uur)

Dinsdag 21 juni 2011 vertrekken we na een fantastisch verblijf in Hotel “Kölner Hof” voor onze 7de Eifelsteig dag.
Om 9.30 uur zitten we op de route. Het gaat via natte, gladde, bospaadjes omhoog en omlaag .
Het is 17º C, tijdens buien wat minder. Na het vertrek begint het al snel te regenen, niet veel maar toch.
Op de open stukken met de wind van voren minder leuk. Na 12.00 uur klaart het op en wordt het aangenaam
wandelweer. De route is afwisselend; bos, weiden, dorpjes, een kerk bij een Calvarie berg met kruisweg.
Om 13.54 uur zijn we in Mirbach, net op tijd om een bus te halen. De bus moet dan wel even van een Bundesstrasse
het dorpje inrijden en dat doet hij juist niet. De volgende komt na 2,5 uur. We lopen in rap tempo naar station
Lissendorf. We halen daar net op tijd de trein naar Gerolstein. De eerstvolgende zou na 1,5 uur gaan. Een loket of
een kaartautomaat kent station Lissendorf niet. De automaat in de trein doet het niet. Een geluk bij een ongeluk.
Een gratis reisje naar Gerolstein en nog redelijk op tijd terug om nog een boodschap te doen.

Na een uitstekend verblijf in het hotel wat precies in de ambiance van onze Eifelsteig wandeling past gaan we om 9.30 uur weer op weg. Nog een laatste blik op het kasteel en het stuwmeertje.

Aanvankelijk is het nog droog. In het Nonnenbachtal lopen we door dichte bospaadjes, dus behoorlijk beschut. Als we het bos uitkomen pauzeren we in een schuilhut en doen de regenjassen aan.

Vanaf de dorpen Ripsdorf naar Alendorf is het open gebied. Mooi als het mooi weer is. Er zijn dan prachtige uitzichten. Nu vanwege de regen niet zo leuk. Ook het resultaat van de foto’s is onder de maat.

Bij Alendorf een kerkje met een kruisweg naar een heuvel, de Calvarieberg. Boven een “Eifelblick”. Helaas geen vergezicht vandaag.

Na Lampertsbachtal passeren we de grens van Noord-Rijn Westfalen met Rijnland-Pfalz.

Het dorpje Mirbach is een finishplaats volgens de beschrijvingen. Er zou soms een bus moeten rijden maar dan moet die wel even de afslag naar het dorpje nemen. Beter is hier taxivervoer regelen. Mirbach heeft wel een heel mooi kerkje.

Dag 6

LOGO (814x1024).jpg

Dag 8