MirbachHillesheim    ( 26,3 km)    ( 6,5 uur)

Donderdag 23 juni 2011, Sacramentsdag, een feestdag in Duitsland lopen we onze 8ste etappe. Woensdag hebben
we, noodgedwongen vanwege zeer slecht weer, een rustdag genomen. Gezien de ervaringen met het OV in de Eifel
hebben we een taxi besteld. Om 9.00 uur gaan we van Gerolstein naar Mirbach. Het weer lijkt nog even mee te vallen
maar na een uurtje wandelen gaan de regenjassen aan bij een schuilhut. De temperatuur van 17ºC  is prima om
te wandelen. De route is fantastisch maar vanwege de modder hier en daar wel zwaar. Net voor de watervallen bij
Nohn gaan de jassen weer uit. In Kerpen nemen we een lekkere lunch, helaas moeten we hierna vanwege wat motregen
en de temperatuur de jassen weer aan. Echter na circa 20 minuten gaan de jassen definitief uit en blijft het droog.
In Hillesheim zoeken we naar een busverbinding, echter zonder resultaat. Voor een taxi had de chauffeur ons vanmorgen
vanwege de feestdag al gewaarschuwd. We lopen 3 km naar Station Oberbettingen. Na 45 minuten wachten zijn we weer
op weg naar Gerolstein waar de Bitburgers op ons wachten. Ondanks het weer en de OV perikelen een fantastische dag
op de“ Eifelsteig”.

De taxi zet ons af bij de kerk in Mirbach. Vandaar onder de Bundesstraase door naar open veld. Gelukkig nog met uitzicht al betrekt de lucht meer en meer.

Onderweg begint het te motregenen en als we bij een schuilhut pauzeren doen we onze regenjassen aan. Niet overbodig zoals bovenstaande plaatjes laten zien.

Het natte weer zorgt voor modderpaadjes in de bossen en voor nat gras zoals hierboven. Net voor de watervallen van Nohn krijgen we weer vertrouwen in het weer en de jassen gaan uit.

Het is een onverwachte ervaring, deze watervallen. Een, van mos volgroeide, rots met een echte waterval verwacht je niet zo snel in deze omgeving. Het pad vanaf de waterval is modderig, steil en glad. Goed dat we wandelstokken bij ons hebben. Voor Niederehe een spoortunnel van de voormalige Ahrtalbahn, LissendorfRemagen.

Vanaf Niedrehe over mooie wandelwegen naar kasteel “Burg Kerpen”.  Vanaf de burgt dalen we af naar kerpen waar we in een restaurant de lunch gebruiken. Bij vertrek is het even slecht weer maar dan verbetert het weer definitief.

Via Berndorf gaat de route met mooi weer richting Hillesheim.

Als we onder het voormalige spoorviaduct gaan komen we in de stad Hillesheim. Een mooi aangelegd bloemenbed herinnert aan de sacramentsprocessie van vanmorgen vanwege Fronleichnam, een katholieke feestdag die vroeger in Nederland ook als Sacramentsdag een vrije dag was. We lopen weer extra naar station Oberbettingen omdat er geen busvervoer en nauwelijks taxivervoer is.

Dag 7

LOGO (814x1024).jpg

Dag 9