Wetzlar    -   Braunfels     ( 13 km)        ( 4,5 uur)

Zondag 21 juni 2015 rijden we al vroeg naar Weilburg. Het zou later op de dag slechter weer worden.
Om 10.00 uur nemen we de trein van Weilburg naar Wetzlar waar we vorige keer de route hebben verlaten.
Het zoeken naar geo caches neemt tijd in beslag. We hebben de zoektijd beperkt maar het gevolg daarvan
is dat we er vandaag slechts één kunnen loggen. Tot op het laatste stukje na, van Braunfels naar station
Leun, hebben we prachtig wandelweer. Het is 18 graden en meestal zwaar bewolkt, in zonnige perioden
halen we 20 graden. Er is nauwelijks wind. Heel aangenaam wandelweer, geen al te zware route maar wel
een mooie met veel uitzichten. Vanaf Leun weer terug naar Weilburg waar we 3 overnachtingen hebben
geboekt in hotel Lahn Bahnhof.

We parkeren de auto in Weilburg bij het station en nemen de trein naar Wetzlar. De vorige etappe zagen we een gedeelte van de oude binnenstad. Nu, na het oversteken van de Lahn, komen we weer op het punt waar we de route verlieten.

We krijgen nog veel moois te zien. Druk is het niet op deze zondagmorgen.

We lopen Wetzlar uit en klimmen meteen naar een ruïne. Deze staat in de steigers. De cache die daar in de buurt ligt vinden we niet. Hij is moeilijk bereikbaar en we beperken de tijd om te zoeken.

Na een klein gedeelte bos komen we in open gebied met uitzichten.

. Het weer is net helder genoeg om een eind weg te kunnen kijken.

We passeren de oude “Bahnhof Braunfels-Oberndorf” aan de voormalige Solmsbachtalbahn. Het station is bewoond en ziet er nog heel goed uit. Van de spoorlijn is niets meer te zien.

Bij binnenkomst van Braunfels komen we al snel bij de burcht. In de tuin wanen we ons even in Sequoia (VS) vanwege een boom die daar staat.

De burcht bezoeken vergt teveel tijd. We maken een ommetje en pauzeren even op het plein voor de burcht. Het is dan al bijna 15.00 uur en het wordt al gezellig druk.

We besluiten vanaf Braunfels naar station Leun te lopen ( 4 km). Onderweg vinden we de enige cache van vandaag. Ook hebben we de paraplu’s niet voor niets meegenomen. Vanaf Leun, waar helaas de plaatselijke kroeg gesloten is, nemen we de trein naar Weilburg. Vandaag een heel mooie etappe met 2 fantastische oude binnensteden.