Balduinstein - Laurenburg ( 10 km) ( 4 uur)

Deze etappe lopen we op zondag 25 juni 2016. Etappes 17 en 18 staan als zwaar aangemerkt, we willen
onderweg nog geo cachen en we hebben een hele week een vakantiewoning in Lahnstein gehuurd;
http://meuser-didian.de/fewo/de/index.html . Vanwege de vele stations onderweg is dit gemakkelijk te organiseren.
We vertrekken om 10.15 uur vanaf Niederlahnstein en staan om 11.00 uur in Balduinstein op de route.
11 juli 2015 zijn we hier gestopt. Het begint al met een steile klim die smal en nat is vanwege de vele regenval
de laatste tijd.

Gisteren stonden we hier ook al maar het regende zo hard dat we in korte tijd doorweekt waren. Het programma deze week opgeschoven. De Lahn kent hoog water.

Vanuit het stadje stijgen we via een steil pad naar boven. Mooi uitzicht op slot Balduinstein en de Lahn beneden.

We vinden boven een tweetal Caches. Er kruipt een slangetje over de weg. Het gaat er zo snel vandoor dat een goede foto maken helaas niet lukt.

Gelukkig lopen we niet continue door bos, regelmatig hebben we uitzichten.

Zon Rupbachtal is n van de vele zijbeken van de Lahn. Als wandelaar is het een nadeel dat je telkens naar beneden en weer naar boven moet. Op weg naar boven moeten we een stukje terug en over de weg omdat de pad versperd is met een omgewaaide boom.

Dag 16