Arcen – Well       ( 21,9 km)    ( 5,5 uur)

Woensdag 2 november vertrekken we na een uitstekend ontbijt bij http://www.maasparel.nl om 10.00 uur. We kopen nog even
wat krentenbollen bij een bakker tegenover het hotel. Als we vertrekken is het stralend weer, wat ook de voorspelling is voor
vandaag. Rond de middag gaat de zon al vaak schuil. Het wordt hooguit 14° C. De wind hebben we gelukkig meestal in de rug.
Het is in ieder geval droog en heel lekker wandelweer. De route gaat veel door de mooie natuur van de Maasduinen. Vanaf Well
bus 30 naar Venraij, de trein naar Cuijk en bus 91 naar Uden.

’s Morgens een uitgebreid en lekker ontbijt bij de Maasparel. Bij de bakker tegenover kochten we nog krentenbollen voor onderweg. We passeren de kasteeltuinen als we Arcen verlaten.

De route gaat door een herfstbos. Voorbij Lingsfort steken we een beek over. We lopen langs een heel groot recreatiegebied; “Klein Vink”.

Missiehuis St. Paul met beeld, daarna komen we weer bij maasduinen. We komen heel even bij de Maas, daar waar het Gelderns-Nierskanaal in de Maas uitmondt.

Aan het begin van landgoed “de Hamert” een restaurant en een pannenkoekhuis. Voor wandelaars die buiten de seizoen lopen en meestal midden op de dag is er meestal niet veel open. Proviand meenemen behoort tot de PSU. Door de herfstbladeren stroomt in een dal het Gelderns-Nierskanaal. Geldern is en plaats in Duitsland waar we ook nog komen met dit pad.

Een herfstplaatje, paddenstoelen tegen een boom. En wat plaatjes over de uitgestrekte heidevelden met de vele vennen.

Links een graspad met op de boom links een markering. Overigens is men wel een beetje zuinig met de markeringen. We hadden een routebeschrijving in de hand en toch moesten we daarnaast de kaartjes in het boekje raadplegen. Op wandeltochten verkeerd lopen is geen pretje. Met name in bosgebieden was het niet altijd duidelijk. In het midden een vogel waarneempost. Er was voor ons vandaag niet veel te zien.

Vanaf het landgoed komen we in het plaatsje Wellerlooi. We hadden gehoopt hier onze drink voorraad aan te kunnen vullen. Helaas de gelegenheid hier was ook gesloten. Het is nog ruim 4 km naar Well, dus niet echt een probleem.

In Well drinken we aan de Maas een Hertog Jan bokbiertje en lopen dan via de kasteellaan naar de rijksweg waar we de bus nemen naar Venraij. Het is dan 15.30 uur.