Kestert  - St. Goarshausen ( 12,1 km)  ( 4,5 uur)

Maandag 13 september nemen we om 9.36 uur de trein van Oestrich-Winkel naar Kestert.  Om 10.30 uur
vervolgen we daar de route waar we gisteren zijn gestopt.  Weliswaar moeten we nog wel de klim
maken naar de route. Aanvankelijk lijkt het weer niet best te worden maar met een paar druppels
onderweg hebben we het gehad. Tijdens de prachtige route is het weer alleen maar beter geworden.
Er was weinig wind en met de zon erbij voelde het met 18º C goed aan.
Het zijn vandaag dan wel niet zoveel kilometers het is wel steil. Zowel omhoog als omlaag.

Vanaf het station in Kestert gaat het steil omhoog naar Oberkestert. Daarna blijven we een tijd op hoogte via zandweggetjes en smalle bos en rotspaden.

Regelmatig komen we bij open plaatsen waar we prachtig uitzicht op het Rijndal hebben. Op één van dergelijke uitzichtplaatsen eten we even een broodje.

We passeren een aandenken aan een voormalige ertsmijn. We lopen over een open veld met prachtig uitzicht zowel naar het achterland als naar de Rijn.

Bij het dorpje Wellmich ligt de burgt Maus.  We kijken eerst op de burgt neer maar moeten dan eerst steil naar beneden om vervolgens weer via een steil pad richting kasteel te gaan. We kunnen alleen het kasteel aan de buitenkant bekijken.

Na burgt Maus gaat het nog via een smal rotspad steil omhoog. Nog een blik terug op de burgt.

Op de Rheinsteig bevinden zich regelmatig schuilhutjes. Bij mooi weer loop je ze gewoon voorbij, dan is pauzeren op een bank met uitzicht leuker. Bij minder goed weer komen deze schuilhutten uitstekend van pas. Even wat eten en drinken en vooral even de rugzak af. In een bijna nieuwe Rheinsteighütte vullen we een gastenboek in.

Na weer een fantastische wandeldag komen we aan in St. Goarshausen. We waren in eerste instantie van plan hier de boot te nemen naar Rüdesheim. We missen echter de boot van 15.10 uur en de volgende gaat om 17.10 uur. Een vaartijd van 3 uur maakt de thuiskomst wel heel erg laat. We nemen de trein terug naar Oestrich-Winkel.

Voor we met de trein teruggaan nemen we in St. Goarshausen nog een biertje op terras Rheinblick. Aan de overkant bij St. Goar de burgt Rheinfels.

Dag 11

Dag 13