Bad Honnef – Linz  (17,8 km)  (  4,5 uur)

Woensdagmorgen, 5-5-2010, rijden we om 7.00 uur richting Neuwied in Duitsland. We hebben 9
dagen een vakantiewoning gehuurd op 10 minuten afstand van het station. Neuwied ligt centraal
in het gebied waar we etappes plannen voor de Rheinsteig. Het lukt ons om de trein van 10.08
te halen naar Bad Honnef waar we de vorige etappe zijn gefinisht. Het is zonnig weer en met 16º C
is het lekker wandelweer. De frisse noordoosten wind hebben we meestal in de rug.
We zijn om 15.45 uur in Linz waar we op het mooie marktplein buiten in het zonnetje een biertje drinken.
We gaan weer met de trein terug naar Neuwied. De geplande etappes zullen we de komende dagen niet halen;
donderdag 6 mei valt uit vanwege een hele dag stevige regen, één etappe splitsen we vanwege de zwaarte
en lengte van de route.  Vandaag zijn we van Noordrijn-Westfalen naar Rheinland-Pfalz gegaan.

We hebben 9 dagen een vakantiewoning gehuurd bij de fam. Odenhausen in Neuwied. Vanuit deze woning is het circa 10 minuten lopen naar het station vanwaar we naar de vertrekpunten van e etappes kunnen gaan. Ook de nabijheid van winkels was een groot voordeel. Vanaf het station in Bad Honnef nog een blik op de Drachenfels bij Köningswinter. Net buiten het dorp komen we weer op de route.

Onderweg een houtsnijwerk, een kapelletje en een oorlogskerkhof.

De laatste blik op de Drachenfels, één van de vele uitzichtpunten met een inzoom op een kasteel aan de overkant van de Rijn.

Het is mooi weer als we langs de nog kale wijnranken lopen. Een blik naar de overkant en een idyllisch dorpje.

Gevarieerde route met beneden een oude spoorbrug. Langs de Rijn veel steile hellingen waarbij soms trappen gemaakt zijn.

Verrassend komen we aan de andere kant van het dal op de spoorbrug terecht met weer mooi uitzicht.

De eerste blik op Linz, ons eindpunt voor vandaag. Een kasteel wat privé eigendom is. Later vanaf het station kan ik er een foto van maken.

Een heel mooi stadje, Linz, met een “Rheinsteig” zuil.

Het marktplein ligt in de zon en uit de wind. We nemen het er hier even van.

Vanaf het station het kasteel waar we langs kwamen. Bij terugkomst in Neuwied hebben we recht tegenover het station een restaurant gevonden waar we goed kunnen eten tegen een heel redelijke prijs. We zullen hier de komende dagen vaak aanlanden.

Dag 2

Dag 4