2018

2018a

2018b

2018c

Ook vanwege de nieuwe hobby, geo cachen, nu naar het Zillertal met zowel op de heen- als op de terugreis 2 overnachtingen. Dit jaar weer eens naar de Krimml Wasserfälle. De Gerlosplatte hadden we nog nooit bezocht en meteen in het begin van het Zillertal; Maria Brettfall.

2018d

2018e

2018h

Innsbrück was ook al weer een tijd terug en we hadden daar nog niet naar caches gezocht. Met Hans en Käthe naar het Schnitzelstation.

2018g

20189

2018f

Als de grotere tochten uit het programma gaan blijven er nog genoeg leuke plaatsen over zoals de Hohenau Alm helemaal in het begin van de Zillergrund.

2018j

2018i

2018k

Een wandeling bij de Schlegeis

De donkere lucht met de Gerlossteinwand in de zon, vanaf het Platzconzert op donderdag.

Met Hans en Käthe naar de Kainzenalm.

2017

Ondanks de reis, waar we steeds minder zin in hebben toch maar weer naar het prachtige Zillertal. Zoals de laatste jaren gebruikelijk maken we zowel op de heen als de terugweg een overnachting.

Altijd al heeft Käthe ons veel van het Zillertal laten zien, nu Hans en Käthe samen meer tijd hebben wordt dat ook meer. Dit jaar met andere stamgasten naar de Pletzachalm bij de Achensee. De 2de week een heide wandeling naar de Rastkogl Hütte en een bezoek aan de pittoreske Grünalm aan de Zillertaler Höhenstrasse.

Ook weer tijd voor geo cachen. We hebben dat tenslotte hier geleerd. In Jenbach een mooie locatie maar de cache bleef voor ons verborgen.

In Wörgl hadden we er ondanks het regenachtige weer toch nog 13 gevonden.

Net voor het naar huis rijden in Stumm nog eentje gelogd.

We hebben zeker ook prachtig weer gehad maar ook heel slecht. ’s Morgens was de Gerlosstein soms helemaal bedekt met sneeuw

Een kleine maar mooie rondwandeling op de Ahorn. Ondanks de vers gevallen sneeuw kon je hier mooi wandelen met mooie uitzichten.

Vroeger hebben we de Durchlassboden ook al eens rondgewandeld. Bij prachtig weer nog maar eens. Twee caches gevonden en een 3-tal leuke pauze plaatsen.

Van de Rosenalm naar de Kreuzjochhütte blijft een leuk tochtje. We hielden het gelukkig droog.

Nu we opa en oma zijn geworden hebben we dit speelgebied op de Rosenalm bekeken. We hopen hier in de toekomst nog eens te komen.

In de Zillergrund naar de Kainzenalm en lunchen in der AU, vandaag bij prachtig weer.

2016

Een Borrelia besmetting hield ons een half jaar van het favoriete wandelen. De besmetting is niet aangetoond maar de behandeling daartegen heeft wel geholpen. Dus in september toch naar het Zillertal. De 1ste dag is wat regenachtig en we gaan caches zoeken in Kufstein.

Met prachtig weer naar de Wolfsklamm. We waren hier al eens, maar dat is al bijna 20 jaar geleden. Dat de conditie minder is, merken we hier echt goed. We gaan via de klamm naar boven, eten daar en gaan via een weg naar beneden.

Onderweg ligt een cache maar deze loggen lukt niet vanwege de drukte. Boven vinden we er wel een paar, maar dat is niet eenvoudig. Later beneden in Stans vinden we er ook nog een paar.

Vorige keer was de kabelbaan bij Köningsleiten buiten gebruik. We zijn toen te voet naar boven gegaan en via Gerlos weer terug. Nu met de baan naar boven, een cache zoeken IN het kruis en wandelend naar beneden.

Onderweg pauzeren we even in de Larmachalm Hütte met fantastisch uitzicht op de Durchlaßboden en het Wildgerlostal met aan het eind de Zittauer Hütte. Spannende terugreis vanwege problemen met de versnelling van de bus.

Nog één keer met de stoeltjeslift van de Sonnenalm naar Ramsau. De lift zal in het voorjaar van 2017 worden gesloopt.

Hans en Käthe Schneebreger nemen ons mee naar Zuid-Tirol ( Italië) we maken een wandeling vanaf de Gardena Pas.

Hier, boven op de pas vinden we onze meest zuidelijk gevonden Cache. Dat was daarvoor de Pfitscherjoch.

Käthe en Hans hebben weer een fantastische wandeling uitgestippeld over het Grödner Joch. Het is prachtig weer met veel mooie uitzichten op de Dolomieten.

In de Edelweiss Hütte even tijd voor de inwendige mens.  De tocht was de lange reis er naar toe meer dan waard. Overigens was de reis ook erg mooi.

De Hut is prachtig gelegen op een alm tussen geweldige rotspartijen in. Vandaar lopen we naar beneden om met de bus terug te gaan. Dat pakte verkeerd uit. We moesten een taxi bellen.

In het Schwarzachtal waren we al eens met de Gästewoche. We liepen een keer vanaf Kühle Rast via het Brandberger Joch en het Kolmhaus naar Brandberg en vanaf Gerlosteinalm, Heimjöchl, Brandberger Joch naar het Scharzachtal.

Vandaag beperken we ons tot het vinden van een cache in een omgeving waar normaal veel Murmeltieren zitten. Vanwege filmopnamen was het druk en geen beestje te zien.

De cache konden we gelukkig ongestoord zoeken en loggen.

We nemen het er nog even goed van in de Hut. We kunnen hier ook nog even genieten van de musikale kwaliteiten van Hansel. Hij heeft hier voortaan zelfs een eigen podium.

2015

Na een 3-tal dagen aan de Lahn met slecht weer breekt in het Zillertal de zon door. We krijgen 2 weken mooi weer. We breken een traditie en gaan de 1ste dag met Hans en Käthe naar Brandberg.

We waren al eens in het Wimmertal, maar met slecht weer. Nu was het fantastisch zomerweer. Eerst een cache gelogd ( nieuwe hobby) aan het kleine stuwmeer en dan naar de Wimmeralm. Hier lekker gezeten, gegeten en gedronken. Prachtig dal en mooie hut.

Vanaf het Wimmertal lopen we een, voor ons, onbekende weg richting Gerlos. Weliswaar een heel smal maar mooi pad met een spannend bruggetje over een waterval.

Omdat het Geo Cachen ons in de greep heeft gekregen konden we een tocht naar het Pfitserjoch niet laten schieten. Het is nu onze meest zuidelijk cache ( Italië) Bovendien een heel mooie tocht, zeker met dit weer. Veel mountainbikers gebruiken dit pad als een oversteek. Aan de Oostenrijkse kant tot de Schlegeisstausee heb je meer last van de fiets als gemak.

In de Heimatstimme hebben we gelezen dat Frau Maria Kupfner-Daum de respectabele leeftijd van 75 jaar heeft bereikt. Omdat we in 1984 en 85 daar vakantie hebben gevierd sturen we een kaart en brengen een bezoek. Hier is onze liefde voor het Zillertal ontstaan. Later met kinderen was een appartement beter en zijn we bij de Schneebergers aangeland en gebleven.

Eén van de mooiste tochten is vanaf Hochfügen naar de Rastkoglhütte en via Melchboden of Roswitha-Mösl weer terug. Een heel mooi rondje, alleen moeilijk te organiseren. Zowel vanaf Fügen als vanaf Ramsau gaan slechts 4 bussen op een dag en dan nog alleen met mooi weer. We hadden geluk, als we bij de Rastkoglhütte pauzeren breekt er plotseling en onverwacht een onweer los.

Op een zondag met de Schneebergers naar het Kolmhaus. Het zou een vrij gemakkelijke weg zijn van Steinerkogl door het bos. De weg was voor 98% fantastisch maar juist vanwege die 2% kiezen we voor een andere weg terug.

Het was heerlijk op het terras van het kolmhaus met fantastisch uitzicht en een beetje wind. In het dal is het 36º. We merken dat pas op de weg terug. Het wordt heter en heter. Gelukkig plannen de Schneebergers nog een pauze in het Zillergrundhotel. Zoals altijd; als de Schneebergers iets organiseren is het mooi.

Einde van onze vakantie maken we nog het begin mee van de vakantie van Peggy en Jan . Vanaf september 2014 heeft Johan ons besmet het het Geo Cache virus. We hebben gezamenlijk al caches gevonden zowel in het Zillertal als in Nederland..

September 2014 gästewoche

In september 2014 gaan we in september voor de 2de keer naar het Zillertal.  We zijn door Hans en Käthe uitgenodigd voor een gästewoche.  Ze hebben besloten nog meer van het leven te gaan genieten en de zakelijke beslommeringen aan de kinderen over te laten.

Met een groep “vaste” gasten uit de zomer en wintertijd maken ze een gezellig en actief weekprogramma. De weergoden zijn ons daarbij zeer gunstig gezind. De Schneebergers komen van Zellberg en hebben daar in het bos onlangs een nieuw kruis geplaatst. Dit is afgelopen donderdag gezegend en tijdens een wandeling bezoeken we het kruis.

Zaterdagmiddag 13 september ontmoeten we de gehele groep tijdens de gebruikelijke ”koffie met kuchen”. Uiteraard wordt er ook nog een glaasje gedronken waarbij de natuurlijk de obstler niet ontbreekt. De groep bestaat uit Nederlandse en Duitse gasten.

We beginnen het programma zondag op de Rosenalm. Een gedeelte van de groep loopt naar de Kreuzwiesenalm, een gedeelte via de Karspitz. Maandag staat een fietstocht door het dal gepland.

Dinsdag een wandeling over Zellberg met Picknick en bezoek aan het Zillertalmuseum. Woensdag lopen we het Moorlehrpfad van Finkenberg naar Vorlanersbach in het Tuxertal.

Donderdag naar het Krumbachtal en de dam van de Durchlassboden. Het programma is actief maar biedt volop ontspanning. Vrijdag gaan we tot het eind van de Zillergrund, de Hohenaualm. Hier begint het Zillertal. We besluiten de fantastische week met een etentje in restaurant Mühlbacher.

Juni/Juli 2014

De laatste jaren een traditie om als 1ste etappe te wandelen vanaf de Isskoglbahn naar de Rosenalmbahn. Weliswaar een lange maar tamelijk vlakke weg op hoogte. We kunnen wennen aan de hoogte en er is veel mooi uitzicht op het gerlostal met zijn zijdalen.

Al vaak waren we bij de Olperer Hütte. Eén keer zelfs via het Friesenberghaus. Nu gingen we heen via de nieuwe “Neumark Runde”, een prachtige, goed aangelegde wandelroute. In totaal was het wel een stevige, lange tocht maar zeker de moeite waard.

We wandelen van Jenbach aan de rechteroever van de Inn naar Schwaz, een mooi stadje met een nieuw overdekt winkelcentrum. We lopen terug aan de rechteroever maar dat is geen succes. Vanwege de snelweg en de begroeiing is er geen uitzicht maar enkel een lange weg.

We hebben al veel dalen en zijdalen in het Gerlostal bezocht, in het Schönachtal waren we nog nooit. We zijn het dal ingelopen tot aan een waterval. Op de terugweg gepauzeerd bij de Lackenalm.

Uiteraard vierden we hier de successen van het Nederlands elftal in Brazilië. We lieten het balkon aan de Zillertalbahn steeds meer oranje kleuren.

Vanaf de Kapaunsjoch heb je een prachtig uitzicht over het Zillertal en voornamelijk over Zell am Ziller. Helaas was de almhut gesloten.

Met de kinderen waren we al eens bij de Grübelspitze. Tot we boven waren was het gelukkig nog mooi stralend weer zodat we goed uitzicht hadden. Op de terugweg hadden we wat regen

Vaak waren we bij de Plauener Hütte, één keer bij de Hohenau Alm. Toen lag er nog wat sneeuw. De almhut is heel klein. Buiten is redelijk wat plaats. Nu was het prachtig weer. We zijn nog een stuk doorgelopen omdat het druk was bij de almhut. Daarbij hebben we nog enkele Murmeltieren gezien.

2011

2011a (4).JPG

Dit jaar een keer naar de Kasseler hütte in het Stilluptal. In 1997 waren we al eens bij deze hut. Toen met de kinderen en onze gastvrouw, Käthe Schneeberger

Met Käthe naar de Rofan, aan het begin van het Zillertal bij de Achensee. Vanwege het slechte weer moesten we helaas de tocht afbreken.

Voor het eerst in al die jaren een bezoek aan het Wimmertal. Evenals in het Schwarzachtal en Krumbachtal een gezellige hut, de Wimmeralm.

2011a (1).JPG

In 1999 waren we al eens bij de Gamshütte. Toen was het slecht weer met natte sneeuw. Nu was het fantastisch weer met heel mooie uitzichten.

De eerste is al traditioneel, de panoramawandeling van de Isskoglbahn bij Gerlos naar de Rosenalmbahn in Zell.

Een wandeling naar Hart im Zillertal. Vandaar via een kapel en een gasthof met uitzichtterras terug naar Schlitters.

2010

Dit jaar 3 weken, juni / juli, naar het Zillertal met een bezoek aan het Krumbachtal. Vorig jaar regenweer, nu stralend zomerweer.

We hebben al vaak bezoek gehad in de Bahnhofstrasse. Dit jaar met Ronny naar de Gerlossteinwand (2166 m).

Van Gerlossteinhütte over de Schwarzachtalscharte (2307 m) naar het Schwarzachtal bleek vanwege nog aanwezige sneeuw zwaarder dan verwacht.

Ook bij het bezoek aan het Furtschaglhaus (2293 m) stralend weer. Prachtig uitzicht op de Schlegeiskees.

Eindelijk, dankzij Käthe, het bezoek aan de Zittauer Hütte (2328 m).  We hebben in het verleden deze tocht eens afgebroken omdat we ons niet zeker voelden.

Een mooie wandeling van Penken naar Vorlanersbach.

Met Käthe naar de Bodenalm in de Zillergrund, een alm zoals je een alm voorstelt, puur natuur. Net als de Zittauer Hütte nodigt dit doel vanwege zijn steile rotswand niet echt uit om te beginnen. Met Käthe als gids geen enkel probleem, steil maar goed te doen.

Als we gasten krijgen, en dat is al vaak gebeurd, dan is een tocht naar de Gerlossteinwand 1ste keus. Vanaf ons appartement kijken we tegen de grote steen aan. Het is dan leuk om vanaf deze steile rotswand naar beneden te kijken.

2009

Vanwege 25 jaar huwelijk met het hele gezin naar het Zillertal was organisatorisch niet haalbaar.

Käthe gaat na een knieoperatie weer met ons wandelen. Van de Gerlospas naar de Kreuzjochhütte

Jan en Lonne komen 5 dagen op bezoek. We bezoeken het “Alte Schulhaus” in Zellberg, de Karspitze en de Plauener Hütte in de Zillergrund.

Een nieuw station langs de Zillertalbahn met, opmerkelijk, 2 perrons aan een een dubbelsporige baan.

Uitzicht op de Schlegeis Stausee vanaf de Olperer Hütte

Vanaf de Plauener Hütte uitzicht op de Zillergrund Stausee.

2008

Dit jaar organiseerde de fam. Schneeberger een gästewoche.
Foto boven:  de complete groep.

De groep was verdeeld in wandelaars en niet-wandelaars. De wandelaars bij de Pitzenalm.

Als laatste bezochten we de Weissen Wand en keerden door het Weitental terug naar Hintertux.

We bezochten dit jaar voor het eerst de Geizer Hütte in het Floitental, een tocht van 8 uur

Na een stevige klimpartij is het heerlijk ontspannen in het prachtige zwembad van Zell

Met de Zillertalbahn naar Uderns, de bus naar Hochfügen en wandelen over het Sidanjoch naar de Rastkogelhütte. Daarna vanaf Milchboden met de bus naar Ramsau.

2007

Gehuldigd na 10 vakantie’s in Zell am Ziller

Onze gastvrouw, mevr. Schneeberger als gids naar de Wimbachkopf.

Bijna traditioneel, de beklimming van de Gerlossteinwand.

Dit jaar geen fantastisch zomer- weer. Al vanaf 1 km sneeuw

Op weg naar de Edelhütte. Vanwege bewolking geen uitzicht op Mayrhofen.

Het bauernhof museum in Kramsach.

2006 in juni en september

In juni 2006 na 4 jaren weer in het Zillertal

Vanwege omstandigheden nu bij mevr. Elisabeth Schneeberger

Onverwachts in september 2006 weer naar Zell. Het vertrouwde balkon.

Nu weer bij de fam. Schneeberger in de Bahnhofstrasse 7.

In juni zijn we richting Ffitserjochhaus omgedraaid vanwege sneeuw. In september bij stralend weer gaan we nog eens de grens over.

In juni nog veel sneeuw in het Weitental bij Hintertux.

2002

De Wolfsklamm in Stans.

Elektroboot op de Achensee.

Jan onderweg van Hintertux naar Zell.

2000

Op weg naar de Olpener hütte een trieste gedenksteen van een 10-jarig jongetje.

Het weer niet altijd stralend, ook in juli een zware sneeuwbui.

Echt waar, het is hartje zomer. Vaak moesten we terug vanwege de sneeuw of de modder.

Al jaren ons favoriete terras voor even ontspanning 's avonds, Gredler.

We vertrokken 's morgens vroeg om 's middags nog even te kunnen genieten van het mooie zwembad.

Pauze op weg naar het Friesenberghaus, we zouden dan doorgaan naar de Olpener hütte.

Pauze bij de Olpener hütte, een zware dag maar wel 2 stempels.

Na 3 gouden van Zell en de zilveren van Mayrhofen nu dan de gouden van Mayrhofen. Er moest in 15 hutten gestempeld worden.

1999

Ervaring en uitrusting nemen toe. De tochten worden langer.

We doen de Zeller wandelkaart in 2 dagen.

Daarnaast beginnen we aan de wandelkaart van Mayrhofen

In juli treffen we vaak nog sneeuw aan bij de hutten.

Op weg naar de Berliner hütte, de Alpenrose.

De mooiste van het Zillertal is de Berliner hütte,

Ongelooflijk zo'n prachtig oude gebouw tegen de gletsjer.

Vol trots toont Ellen de 3de gouden medaille van Zell en de zilveren van Mayrhofen.

1998

Met de bus naar Gerlos, dan met de Isskoglbahn naar boven, vervolgens naar de Isskogl, verder naar de Kreuzjoch en tenslotte via de Karspitze en Rosenalmbahn weer terug, dat is heftig.

Aan het eind van de vakantie was daar weer een volle kaart. De 2de gouden medaille was binnen.

Het veel bezongen stadje Kufstein

1997

Na een jaar Mallorca weer terug in Zell am Ziller.

Met onze gastvrouw naar de Kasselerhütte in het Stilluptal.

Genieten van het spiksplinternieuwe zwembad.

Maar vooral wandelen voor stempels.

We klommen naar de Kreuzjoch, de Karspitze, de Gerlossteinwand, de Heimjöchl, de Arbiskogel en bezochten de hutten Gerlossteinhütte, Rosenalm, Kreuzjochhütte, Sonnenalm, Kreuzwiesenalm.

GELUKT, een volle kaart en dus de gouden medaille.

1995

Begin juli ligt er nog sneeuw om de Karspitze.

Het bereiken van de Karspitze is een beleving, 360º uitzicht.

Het zwembad wat later vervangen zou worden.

Het gezellige keukentje van appartement nummer 5.

1994

Met kleine kinderen gekozen voor zekerheid, vooraf geboekt.

Dollen in de sneeuw op Hintertux.

Feest, de bloementrein komt.

Een week blijkt kort,  via langesee naar Schneeberger.

1986

Voor het 2de jaar een kamer bij Kupfner-Daum

Per bus naar de Zillertaler Höhenstrasse

Van de 3 weken waren we tussendoor nog 1 week in Karinthië.

1985

Eén jaar na het huwelijk, wisselden we Nederlandse guldens voor Oostenrijkse shillingen

Een badmuts verplicht in het zwembad.

Rekening 1985.jpg

Zoals in '79 nu met Anja naar de watervallen.

Ons adres was pension Haus Kupfner Daum.

1979

De eerste keer met vrienden.

Pension Wiesenheim

Vermaak in Tirolerhof

Uitzicht op Zellberg

In het dal een nostalgisch smalspoor met nog rijdende stoomtreinen.